• Příprava

K renovaci si dále připravíme vodu a hadr na omytí světlometu, rozprašovač s vodou a maskovací pásku (pokud není součástí sady). Před samotnou renovací světlomet důkladně omyjeme. Z důvodu ochrany přilehlých dílů karoserie před obroušením okolí světlometu oblepíme maskovací páskou.

  • Broušení

Do vrtačky pomocí stopky se závitem M14 upneme unašeč, na který se pomocí suchého zipu postupně upevňují brusné kotouče. Sada dále obsahuje brusné papíry pro ruční broušení. Tyto papíry můžeme využít na v případě, že nám nevydrží brusné kotouče, např. při renovaci velkých světlometů. Při výměně brusných kotoučů postupujeme opatrně (přidržíme prsty suchý zip a plastovou část unašeče), abychom nepoškodili molitanovou vrstvu unašeče.

Dle stupně poškození (popraskaný povrch, hlubší vrypy od kamínků atd..) první broušení zrnitostí P400 provedeme na sucho a odstraníme co nejvíce povrchových vad. Pokud poškození není hloubkové a světlomet není matný a zažloutlý, začneme brousit zrnitostí P800. Broušení provádíme mokrým brusným kotoučem / papírem a světlomet udržujeme stále mokrý pomocí rozprašovače, čímž také průběžně odplavujeme broušený materiál. Mezi jednotlivými fázemi broušení světlomet omyjeme vodou a kontrolujeme kvalitu broušení, abychom žádnou část světlometu nevynechali. Na kvalitě broušení závisí celkový výsledek renovace, proto musí být broušení důkladné pro každou použitou zrnitost. Dle plochy světlometu brousíme minimálně 5-10 minut pro každou zrnitost. První broušení zrnitostí P400 brousíme déle, do odstranění vrstvy krycího laku, sjednocení povrchu (broušený světlomet musí být rovnoměrně mléčně bílý, matný) a vybroušení hloubkových poškození. Na závěr světlomet omyjeme vodou a vysušíme. Dáváme pozor, abychom si na světlomet nenanesli nečistoty, tlomekteré by mohly při broušení způsobit opětovné poškození povrchu světu. Po broušení poslední zrnitostí P3000 bude navlhčený světlomet již téměř průhledný, po osušení bílý, matný.

  • Leštění

Do vrtačky upneme unašeč, na který pomocí suchého zipu připevníme molitanový leštící kotouč. Kotouč navlhčíme několika kapkami vody, naneseme na něj menší množství leštící pasty, kterou rozetřeme po celé ploše světlometu a zahájíme leštění. Ze začátku udržujeme nižší otáčky a malý přítlak. S postupujícím leštěním otáčky a přítlak zvyšujeme. Postupně kontrolujeme teplotu povrchu světlometu. Teplota nesmí stoupnout tak, že bychom na světlometu neudrželi ruku. Leštění opakujeme 2x, přičemž na druhé leštění použijeme již menší množství pasty. Pokud při leštění dochází k zasychání pasty na světlometu, světlomet zvlhčíme malým množstvím vody (např. rozprašovačem, nebo prstem naneseme pár kapek na leštící kotouč). Nakonec vyleštíme do sucha. Po dokončení leštění světlomet očistíme. Neleštíme na přímém slunci.

  • Ochrana

Posledním krokem je nanesení ochranného nano vosku a jeho rozleštění. K nanesení a rozleštění použijeme přiložené leštící hadříky. Vosk naneseme po celé ploše krouživými pohyby. Po zaschnutí (cca 20 minut) setřeme a rozleštíme. Pro zesílení ochranného efektu lze vosk nanést ve dvou vrstvách.

Doporučeno pouze pro použití na světlometech se sníženou průhledností a zažloutlým povrchem (oxidace).  K oxidaci povrchu plastových světlometů dochází vlivem stárnutí a působení vnějších vlivů, hlavně slunečního UV záření. Během renovace je nefunkční povrchová vrstva odstraněna. Špatný vzhled světlometů může být způsoben také znečištěním z vnitřní strany (odpařováním reflexní vrstvy, prachem), poškozením vnitřní struktury krytu světlometu, nebo otluky od kamínků. Takto poškozené světlomety nejsou určeny k renovaci sadou ROWAX.